مشت نمونه خروار/چقدر بعضی از ما مردم بی انصاف شدیم و یا نه یادمان دادن بی انصافی را

22 خرداد با تمام بغض ها و فریاده ها تمام دل نگرانی ها به خیابان رفتم.اگر می خواستی بفهمی در میان هزاران چشمی که به این سو ان سو میرود کدام یک برای تظاهرات امده اند کافی بود ببینی در دست کدام یک ظرف ابی است.
در میانه راه جوانی را دیدم که زیر لب زمزمه میکرد و به نوعی به این جماعت اب بدست میخندید.نزدیک تر شدم پرسیدم به چی میخندی؟ گفت به حماقت این مردم که دل خوش اند به جای زندگی قصد شلوغ بازی و هوچی گری دارند.
کیفی در دست داشت.پرسیدم دانشجو هستی؟گفت بله.تو دلم هزار بار تاسف خوردم و ازش پرسیدم تو دیگه چرا این حرف رو میزنی.
باز خندید و گفت طرفدار موسوی هستی.گفتم نه طرفدار عدالتم.چیزی که نیست.گفت احمدی نژاد خیلی با شرفه.گفت چطور؟گفت من دانشجوی رشته مهندسی هستم.وضع مالی مناسبی نداشتم.یه نامه دادم به دفتر ریاست جمهوری مشکلم رو گفتم.1 ماه بعد جواب نامه اومد که شهریه دانشگاهم نصف و به صورت قسطی میتونم پرداخت کنم.
حال من بودم که میخندیدم.اما خنده ام از هزاران بار گریه بدتر بود.
بهش گفتم من بی سوادم.مثل تو قرار نیست مهندس بشم.اما ازت یه خواهش دارم.امروز وقتی رفتی خونه به این حرفم فکر کن.
گفت چی.گفتم.درسته کارت رو اقای احمدی نژاد راه انداخت.کمکت کرد و حالا بهش میگی با شرفه.اما با خودت فکر کن من فردا میخوام مهندس بشم.تو جامعه من رو قشر پوینده خطاب میکنن.از خودت بپرس ایا این وضع اداره کردن مملکت شد.ایا باید تمام مردم برای بدبختی هاشون به رییس جمهور نامه بدن و از درد و مشکلشون بگن تا حل بشه؟
از اون فراتر از خودت بپرس به راستی اگر من درک میکردم که شاید این مشکل من مشکل هزاران نفر بلکه میلیون ها ادم دیگه که بدبختانه هم وطنم هم هستند باشه.ایا نیاز بود به رییس جمهور نامه بدم؟
و از اون روز تا حالا از خودم دارم میپرسم بعضی از ما مردم چقدر بی انصاف هستیم.و شاید بی انصاف بار اومدیم.
دلم می سوزه.خیلی

پاسخی بگذارید

